Aktualnie znajdujesz się na: Strona głównaOfertaAEROBIK & FITNESSĆwiczenia z piłką

Ćwiczenia z piłką

  • Ćwiczenia z użyciem dużej piłki wzmacniają mięśnie brzucha i grzbietu oraz zapobiegające bólom kręgosłupa.
    Ćwiczenia z piłką mają wiele zalet. Przede wszystkim kształtują wszystkie cechy motoryczne człowieka - zwiększają siłę mięśni, wytrzymałość, poprawiają koordynację ruchową i równowagę, polepszają zakres ruchu w stawach oraz gibkość. Podczas ćwiczeń na piłce aktywizowane są głównie mięśnie posturalne, które stabilizują ciało i wymuszają jego prawidłową postawę. Są odpowiednie dla ludzi w każdym wieku (nawet u niemowląt prowadzi się rehabilitację z wykorzystaniem piłek gimnastycznych), bez względu na sprawność fizyczną.
    Są nieodłącznym elementem w wyposażeniu sal gimnastycznych, klubów fitness, ośrodków rehabilitacyjnych, szkół rodzenia, a nawet sal porodowych (często nazywane są piłką porodową – Birth Ball). Gwarantują różnorodność ćwiczeń oraz atrakcyjność treningu. Ze względu na fakt odciążenia stawów podczas siedzenia na piłce można nią zastąpić tradycyjne krzesło. U osób z obrzękami kończyn dolnych może pełnić rolę podnóżka, co pomaga usprawnić krążenie.